32

Vecka 32

Barnet:

Underhudsfettet fortsätter utvecklas

Bebisen övar på att andas, och bröstet rör sig ut och in. Han eller hon kissar och dricker runt en liter fostervatten varje dygn.

Underhudsfettet fortsätter utvecklas, så samtidigt blir ansikte och kinder allt rundare. Bebisen kommer att öka med så mycket som två kilo under de närmaste åtta veckorna.

Fötterna är nästan sex centimeter långa.

Om du väntar en pojke är testiklarna på väg vandra ned i ljumskarna.

Mamman:

Foglossning

Välkommen till den stora magens tid! Du behöver vila, nyttig mat och massor av vätska för att må bra och orka.

Lider du av smärtor i rygg, höfter och ljumskar? Ligament och muskler blir slappare så att livmoderhalsen och bäckenet ska kunna utvidga sig lättare under förlossningen. Det här kallas bäckenuppluckring, eller foglossning, och skiljer sig mycket från en kvinna till en annan. Vissa kvinnor får ont tidigt och kan ha problem genom hela graviditeten, medan andra bara känner sig bara lite stela, kanske att det ”drar” lite i ljumskarna.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tänk va tiden bara rinner iväg! Vet inte ens själv vilken vecka jag är i :S
Jo nu vet jag men inte idag när jag träffa Jenna, haha Pinsamt!
Men så är de med andra barnet, nu läser man knappt om vad som händer, de gör man bara ibland..
förra gången så gjorde man inge annat än å läste å visste precis vilken vecka man var i å sånt :P
Men så kan de vara :)

Nu ikväll har jag bakat kladdkaksmuffins ;) Imorgon innan sandra dyker upp ska jag nog försöka hinna med kolakakor oxå, muums!!
man har blivit en riiktig götta gris nu! Men konstigt nog så blir de ingen skillnad på vågen? Det tycker jag är väldigt konstigt! Bara man inte får en smäll å blir jätte tjock bara sådär eftersom de inte märks nå nu.. de vill jag absolut inte!! Men sen när lilla flickan kommit ut blir de försöka (om man har motivation) gå ner i vikt! :)

Nu ska ja gå ner å söva oxå så man kanske blir lite pigg imorgon! Lr ska man kika på big brother en vända kanske?
De får de nog bli! :P Sen söva, natti:)


Kommentarer
Postat av: Marie

Du måste ju knäppa kort och lägga ut på magen :) Kram

2011-03-01 @ 12:22:48
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Din chans att skriva vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa besök?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Yttra dig:

Trackback
RSS 2.0