Vecka 11 :)



Kroppen:
Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

Det rullar på :)
Tänkte jag skulle försöka fixa om här lite på bloggen, men inte fattar jag nå :( Suck!! Skulle vilja ha gravid Widgets men inte fattar jag mej på de, iaf inte just nu :P Nån som vet? :)

Kikar på nån film på tv1000 nu.. Till veckan börjar jag kursen, så då blir de åka buss varje dag.. uscha.. men de är ju bra å gå en kurs iaf :) Får hoppas på att man hinner gå hela innan allt händer, om de går som de ska då ;)

Nu ska ja fortsätta å kika på filmen:) Bye!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis

2010-09-30 @ 14:50:30

Din chans att skriva vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa besök?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Yttra dig:

Trackback
RSS 2.0